سفارش تبلیغ
صبا ویژن



بالا بردن سرعت اینترنت با یک دستور کاملا ساده - بهترین کدهای جاوا و کد و برنامه و کلیپ و بازی و آهنگ و...

   

در ویندوز XP Pro درحالت پیش فرض Packet Scheduler سیستم را به 20 % از پهنای باند یک اتصال به اینترنت محدود می کند. یعنی اگر شما این تنظیمات را تغییر ندهید قادرید از 20 درصد پهنای باند اتصالتان به اینترنت بهره ببرید.
برای اینکه بتوانید از 100 درصد پهنای باندتان استفاده کنید و سرعت بالاتری را در اتصال به اینترنت تجربه نمایید، مراحل زیر را انجام دهید :

1.Run را از منوی Start اجرا کنید.
2. در Run عبارت gpedit.msc را تایپ کرده و OK را کلیک کنید.
3. منتظر بمانید تا Group Policy اجرا شود.
4. در بخش Local Computer Policy و زیر Computer Configuration گزینه Administrative Templates را گسترش دهید. ( با کلیک بر روی علامت + کار آن انجام دهید )
5. در لیست باز شده گزینه Network را نیز گسترش دهید.
6. حال در این لیست Qos Packet Scheduler را انتخاب کنید.
7. به گزینه هایی که در سمت راست ظاهر می شوند دقت کنید.
8 .بر روی Limit reservable bandwidth کلیک راست کرده و Properties را کلیک کنید.
9. پس از اینکه پنجره Limit reservable bandwidth Properties باز شد در برگه Setting و در زیر Limit reservable bandwidth گزینه Enabled را انتخاب کنید.
10. مشاهده می کنید که با انتخاب آن در روبروی Bandwidth Limit مقدار پیش فرض آن یعنی 20 درصد به نمایش در می آید.
11.به جای عدد 20 مقدار 0 را تایپ کرده و OK را کلیک کنید.
12.حال به Connection که به وسیله آن به اینترنت وصل می شوید رفته و بر روی دکمه Properties کلیک کنید.
13.به برگه Networking بروید و دقت کنید که Packet Scheduler فعال باشد (تیک کنار آن مشاهده شود).
14. این پنجره را OK کنید.
15.کامپیوتر خود را Restart کنید.
این کار را می توانید با نرم افزارهای قدرتمند بهینه سازی ویندوز مثلTuneUp Utilities خیلی سریعتر و راحتر انجام دهید.v
برای بازگشت به حالت پیش فرض هم می توانید مسیر فوق را دنبال کرده و بجای 0 عدد 20 را قرار دهید.

????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

یکی از مواردی که در ویندوز XP همیشه با آن سروکاردارید موارد گرافیکی ویندوز XP است که شامل مدت زمانی که صرف باز شدن منوها ،صفحه‌ها و ... میشود. در XP نسبت به سایر ویندوزها سرعت باز شدن منوها کاهش یافته و در کل گرافیک ویندوز در حد بالاتری قرار گرفته به همین دلیل سرعت کمی کاهش یافته ولی مایکروسافت فکر اینجاها را هم کرده. اگه میخواهید به قول معروف فشنگی با ویندوزتون کار کنید و از این تأخیرها بکاهید مطلب زیر را بخونید.

در Control Panel روی System دوبار کلیک کنید. حال به قسمت Advanced رفته و در بخش Performance روی Setting کلیک کنید.

حال در قسمت Visual effects با انتخاب Custom موارد زیر را در صورت تمایل غیر فعال کنید تا سرعت افزایش یابد. (اگر میخواهید، یکی یکی غیر فعال کنید و سپس روی Apply کلیک کرده تا مورد را تست کنید.)

Animate windows when minimizin and maximizing :
بر نحوه‌ی کمینه و بیشینه کردن پنجره‌ها نظارت دارد. با غیر فعال کردن آن سرعت Min یا Max کردن صفحات به طور محسوسی افزایش می یابد. پس از غیرفعال کردن Apply کنید و حال چندین پنجره را باز کرده و با Min یا Max کردن متوجه خواهید شد که این کار بدون وقفه و بدون استفاده از هر نوع Anomation صورت می گیرد. آنرا بصورت غیرفعال قراردهید.

Fade or slide menus into view:
بر زمان باز شدن منوها نظارت دارد. با غیر فعال کردن آن سرعت باز شدن منوها افزایش می یابد (البته با برنامه‌هایی چون WinXP Manager میتوان بر این زمان نظارت داشت). از باز شدن منوهای Start برای تست افزایش سرعت استفاده کنید. آنرا بصورت غیرفعال قراردهید.

Fade or slide ToolTips into view:
بر زمان نمایش ToolTipها نظارت دارد. آنرا غیر فعال کنید تا زمانی که روی فایل یا فولدری مکث می کنید مشخصات آن سریعاْ نمایش داده شوند. (ToolTip به نوشته‌ای گفته میشود که پس از توقف Mouse روی بخشی ظاهر میشود). بسته به نظر خود آنرا فعال یا غیرفعال قراردهید.

Fade out menu items after clicking:
سرعت بسته شدن منوها پس از کلیک را تعیین میکند. آنرا بصورت غیرفعال قراردهید.

در ویندوز ???? و XP با فشردن کلید Shift ورها نکردن آن منوی باز شده پس از یک کلیک بسته نمیشود. این کار برای اجرای همزمان چند برنامه از منوهایی چون Start کاربرد دارد. به عنوان مثال Shift را پایین نگاه داشه حالا روی Start کلیک کنید و برنامه‌ای را باز کنید. می بینید که منوی Start بسته نشده و شما قادر خواهید بود برنامه‌ی دیگری را نیز اجرا کنید.

Use visual styles on windows and buttons:
زمینه‌ی ویندوز را به حالت کلاسیک تغییر میدهد.آنرا بصورت فعال باقی بگذارید.

Use dro shodows for icon labels on the desktop:
بر آیکن‌های موجود در desktop نظارت دارد.با غیر فعال کردن آن سایه یا رنگ نوشته‌ی آیکن‌های موجود در Desktop همانند نگارشهای قبلی ویندوز نمایش داده می شود. آنرا بصورت فعال باقی بگذارید.

Use common tasks in folder:
بر دستورات موجود در سمت چپ فولدرها که شبیه شکل زیر است ? نظارت دارد و غیر فعال کردن آن سبب پنهان شدن common task میشود. آنرا بصورت فعال باقی بگذارید.

Use a background image for each folder type :
با غیر فعال کردن این گزینه اگر عکسی را به عنوان زمینه برای فولدری انتخاب کرده باشید دیگر قادر به مشاهده‌ی آن نیستید.آنرا بصورت فعال باقی بگذارید.

Slide taskbar buttons:
بر سرعت دکمه‌های موجود در نواروظیفه نظارت دارد. آنرا بصورت غیرفعال قراردهید تا اگر مثل خودم از Quick Launch استفاده می‌کنید سرعت بره بالا.

Show window content while dragging:
مشخص می کند که آیا تصویر گرافیکی موجود در یک پنجره با جابجا کردن آن انتقال پیدا کند یا نه. می توانید آنرا غیر فعال کرده و Apply کنید. حالا برروی پنجره‌ی Performance Option کلیک کرده و آنرا جابجا کنید. می بینید که محتوای داخل آن انتقال نمی یابد. بسته به نظر خود آنرا فعال یا غیرفعال کنید.




نویسنده » » ساعت 10:17 صبح روز دوشنبه 87 دی 16