سفارش تبلیغ
صبا ویژن



رایانه یا کامپیوتر computer : با تعریف نرم‌افزار software و سخت - بهترین کدهای جاوا و کد و برنامه و کلیپ و بازی و آهنگ و...

   

 در دانش رایانه به قطعات و دستگاه‌های قابل لمس تشکیل دهنده رایانه سختمحمد حسین تقوایی زحمتکش – وبلاگ فن آوری اطلاعات یزد - رایانه یا کامپیوتر computer : با تعریف نرم‌افزار software و سخت افزار hardware  آشنا شویم(3) افزار hardware  گفته می‌شود و به بخش غیرقابل لمس مانند سیستم‌های عامل، برنامه‌های رایانه‌ای اطلاق می‌گردد.

نرم افزار وجه غیر قابل لمس به کارگیری کامپیوتر می باشد . نرم افزار یک نام عام است که به تمام برنامه ها ( که خود مجموعه ای از دستورالعملها می باشند ) اطلاق شده و نحوه رفتار کامپیوتر را تعیین می کنند . هنگامیکه سخن از نرم افزار به میان می آید منظور مجموعه ای از صفر و یک هایی است که برای سخت افزار قابل خواندن باشد اما برای یک برنامه نویس لازم نیست که با زبان برنامه نویسی ماشین آشنا باشد اکثر نرم افزارهایی که شاید خود شما هم نام آنها را شنیده باشید این قابلیت را دارند که دستورالعملها را به زبان ماشین تبدیل نمایند( مانند زبان C ) . ضمن اینکه هر نرم افزار قابلیت های خاص خود را دارد که کار کردن با آنها را سخت یا آسان می کند . برخی از نرم افزارها هم الزاما به زبان ماشین نوشته می شوند( مانند زبان اسمبلی ). به طور کلی هر نرم افزار به یکی از دو دسته نرم افزارهای سیستمی و نرم افزارهای کاربردی تعلق دارد .

نرم افزار (Soft ware ) یا برنامه های کامپیوتری دستور العملهایی هستند که باعث کار کردن سخت افزار (Hardware) میشوند. نرم افزار سیستم ( سیستمهای عامل ) که کار کامپیوتر را کنترل میکنند و برنامه های کاربردی مانند برنامه های واژه پردازی صفحه گسترده ها ، پایگاه داده ها که وظایف را برای کاربران کامپیوتر انجام میدهند ، دو نوع اصلی نرم افزار هستند. نرم افزار شبکه که باعث ارتباط گروهی از کامپیوتر ها میشود و نرم افزار برنامه نویسی که ابزار هایی را برای نوشتن برنامه ها در اختیار برنامه نویسان قرار میدهد دو گروه اضافی دیگر هستند.

.::رایانه یا کامپیوتر computer : با رایانه شخصی یا PC Personal Computer – و اجزا آن آشنا شویم(2)   

.::رایانه یا کامپیوتر computer : با انواع مختلف کامپیوتر و رایانه های رایج در دنیا آشنا شویم (1)


......................... ادامه را باهم بخوانیم ( فقط کلیک کنید) .........................

نویسنده » » ساعت 2:5 عصر روز پنج شنبه 87 فروردین 8